Szeptember első két hetét leginkább punnyadással, olvasással, alvással és természetesen filmezéssel töltöttem. A következő közel egy évben nem lesz alkalmam ekkora láblógatásra. A filmes működés eredményét pedig itt olvashatjátok:

Különös, kényes téma, behúzós hangulat, kicsit elrontott végkifejlet, nem túl kiemelkedő dráma Gryllus Dorka jónak értékelhető alakításával. A történet röviden: Maggie unokája súlyos beteg, a család viszony nagyon szegény. A kisfiú utolsó esélye egy gyógykezelés Ausztráliában, pénzből tehát rengeteg kellene és főleg nagyon gyorsan. A nagymama munkát vállalna, de az ő korában, képzettség nélkül nem talál magának semmit sem. Aztán betéved a Sexyworldbe, ahol „hostesst” keresnek. Az Irina Palm beszélőnév. Maggie az unoka megmentése miatt kézimunkázni kezd, nem is akárhogyan, szinte sztárja lesz a szakmának. Maggie kikerül a tipikus, konzervatív kisvárosi öreglány életmódból, bevállalós és sokkal bátrabb lesz. Elég érdekes, nem mindennapi a sztori, Gryllus Dorka, ahogy már írtam, jól alakítja a másik kiverőlány szerepét. Természetesen megható a film, ill. rendesen rátelepszik az ember hangulatára, bármennyire vicces, ahogy Maggie a végére nagypofájú, odamondós valaki lesz. De amennyire felkeltette anno az érdeklődésem, annyira nem tudott meglepni sem a film, ezért tőlem csak 7 pontot kaphat a 10-ből.


Börtönös, komoly darab. Val Kilmer és Stephen Dorff egyszerűen hibátlanul játszanak. Wade Porter (Dorff) minden erejével igyekszik otthont és biztos megélhetést teremteni barátnőjének és kisfiának, de egy éjjel betörnek hozzájuk. Wade a tettes után ered, és sajnos olyan szerencsétlenül üti le a betörőt, hogy az meghal. A baleset már nem a házban történt, ezért az nem önvédelemnek, hanem gyilkosságnak számít. Wadet elítélik, a börtönben viszont rögtön bajba kerül. A neonáci, a fekete és a mexikói bandák azonnal kiszemelik maguknak az újfiút. A helyzetet súlyosbítja, hogy a börtönőrök szadisták és verekedéseket szerveznek saját szórakoztatásukra. Wadet cellatársa, John látja el jó tanácsokkal, mivel John valahogy képes volt kimaradni a bandaharcokból, külön életmódot sikerült magának a börtön falain belül kialakítania, elfogadtatnia. Wadenek túl kell élnie mind az őrök, mind a rabok kegyetlenségeit. Kevés szereplős, kevés helyszínen játszódó, de annál izgalmasabb 104 perc. (10/9)

„Tengermélybe, tengermélybe, / súlytalan, szép lebegésbe / hol az álmok teljesülnek, /hogy a vágy beteljék végre. / Tekintetünk visszhangozza szavak nélkül: / Be a mélybe, / tovább a mindenen túlig, / csontok közt, útján a vérnek. / Ámde felébredek mindig, / s holt akarok lenni végre. / Örökre fonja be ajkam /hajad sűrű szövedéke.”
A film igaz történetet dolgoz fel: Spaniard Ramon Sampedro közel harminc éven keresztül harcolt az eutanázia legalizálásáért. Húszas évei közepén egy balesetben – a tengernél – lebénult. Családja odaadással ápolja, de nem érzi méltónak az ágyhoz kötött életet, ha egyáltalán életnek lehet ezt nevezni. Aztán a sors két nő szerelmével is megajándékozza. Melyikük szeretete elég erős ahhoz, hogy teljesítse a férfi kívánságát? A film rengeteg díjat nyert el, a legrangosabb spanyol díjból 14-et szerzett Amenábar drámája, 2005-ben a legjobb idegen nyelvű filmként Oscart kapott, de legjobb maszk kategóriában is versenyzett. A főszereplő Javier Bardemet, aki a Nem vénnek való vidékért azóta már megkapta az arany szobrocskát, a sminekesek több órás munkával változtatták át Ramónná, aki megindító története mellett egy verseskötet is hátrahagyott. Összességében A belső tenger szép film, hiteles színészi játékkal szeretetről, életről és halálról. 10/10

Hogy legyen valami vidám is. Először is, Jack Black nálam nagyon tuti. Robert Downey Jr-t szintén csípem. És ha megkérdezitek, kit kedvelek jobban Adam Sandlert vagy Ben Stillert, akkor egyértelmű, hogy Stillert, főleg az Apádra ütök miatt, és lehet, hogy ciki vagyok, de az Éjszaka a múzeumban is nagyon bejött nekem. A Trópusi vihar alatt volt, hogy majdnem megfulladtam, viszont néhol kegyetlenül fájt a film. Downey karaktere meg a pandás-iPodos Stiller jelmez vitte a pálmát, Black meg hozta a formáját, de semmi különös. A filmben voltak nagy bum-bumok, lövöldözések, látványos robbantások, de nem ezért kell megnézni moziban, hanem azért mert a legszarabb poénoknál mindig van egy olyan néző, aki eszméletlen debil módon, hangosan röhög fel. Szóval még ha nem is a Trópusi vihar miatt, de azért önfeledten végig lehet vigyorogni azt a másfél órát. (10/6)

Mit keresett ebben a filmben Edward Norton meg Liv Tyler, fogalmam sincs, pedig ők is a kedvenceim közé tartoznak. A csúnya Steven Tyler szép lánya nagyon idegesítően tündésen suttog itt-ott, Norton meg nem tudom… Hulkként? Biztos sok pénzt kaptak. Nagyon nem tudott lekötni a film, pedig én befőtt módon elvagyok a zöldhátteres, vagy ahogy drága apum mondaná a fantasztikus faszságokkal. A vicces az, hogy az Iron Man-hez is szerencsém volt, ami tök ugyanaz a kategória, de az valahogy bejött, pedig nem vagyok nagy Gwyneth Paltrow rajongó. A Hulk közben komolyan azon gondolkodtam, hogy a Vasember miért volt rendben. Talán ahogy a Trópusi vihar is, ez is Downey miatt. Mindegy, elpocsékolt egy másfél óra volt, bár a film végén elsütött Iron Man-es poénnal azért kierőszakoltak belőlem egy harmatgyenge mosolyt. (10/3)

Semmi közöm az autóversenyzéshez. Legyen az a Dakar, legyen az a Forma1, legyen az egy élet-halálra menő, fegyencek közötti Halálfutam, nem érdekel. A Death Race trailere persze hatásosnak sikerült, gondoltam, megéri agyzsibbasztásnak. Vannak benne durva verdák, szarrá gyúrt Jason Statham, formás női idomok meg kiszámítható történet brutális kaszkadőr mutatványokkal. Szeretném viszont megérni a butácska látványakciófilmek azon éráját, amikor nincsenek belassított, ’shake that ass sexy girl, yo bitch’ rappel aláfestett a ’szexi dög éppen kiszáll az autóból’ jelenetek. Az viszont piros pont, hogy általában az üldözős, robbantós jeleneteknél, korlátokba ütköző felfogóképességem miatt mindig elveszítem a fonalat: ki lő, honnan, mi robbant fel, mi van? A Transformers utolsó húsz percénél például már gőzöm sem volt, mi történik. A Death Race-t tudtam követni, úgyhogy valahol mégis csak az én szintem ez a múvi (?). (10/4)
És akkor jöjjön néhány jó tanács: NE, ismétlem NE nézzétek meg az X-akták filmet, és higgyetek azoknak, akik a Happeningtől is óvnak titeket. Mocsok, minősíthetetlen szemetek. Az Eseményt 10 percig sem bírtam. A Szex és New York pedig botrány. Éljenek a ruhák meg Samantha, de összességében nagy csalódás volt az is.