Ahogy annak idején a blues a hollerekkel és a munkadalokkal kezdődött, úgy a Port O’Brien is a munkából, pontosabban a halászatból és a tengerből merített ihletet új, All We Could Do Was Sing című stúdióalbumához. Mit csinál az ember miközben húzza az igát? Énekel!
Az indie-folk zenekar 2005-ben duóként indult Oaklandben Van Pierszalowskival és Cambria Goodwinnal. Az azóta kvintetté bővült formáció kaliforniai származása megtévesztő, mivel dalaik miatt inkább alaszkai illetőségűeknek mondhatnánk őket. Pierszalowski ugyanis minden egyes nyáron a hűvösebb északra utazik, hogy édesapjának besegíthessen a lazachalászatban. A munka és a tenger adta a témáját a 2007-ben saját maguk által felvett, egyszerű, akusztikus The Wind And The Swell című bemutatkozó lemezükhöz is. Tavaly már ezzel az albummal felhívták magukra a figyelmet. A Pitchfork Media sorra pozitív beszámolókat és kritikákat jelentett meg a folkos Arcade Fire-ként definiált zenekarról, amely már a Nada Surf-fel, a Bright Eyes-zal és a Modest Mouse-szal is turnézott. Második lemezüket profi körülmények között vették fel két producer közreműködésével. A Tiny Telephone Recording Studios-nál rögzítették a lemez egyik felét, ugyanott, ahol a Death Cab For Cutie és a Mountain Goats is dolgozott, az All We Could Do Was Sing munkálatait pedig a Pan-American Recording Studios-nál fejezték be a Papercuts-os Jason Quever felügyelete mellett. A Port O’Brien első igazi stúdióalbuma így, ilyen háttérrel nem okozhatott csalódást.